Monday, September 8, 2014

Doa Seorang Guru

Menerima beberapa pucuk surat berlagu rindu, kasih dan sayang dari seorang murid amat kuhargai. Cuma kadang-kadang sedikit xselesa. Ketahuilah tidak pernah cikgu memarahi muridnya tanpa sebab. Pastinya seorang guru itu ingin melihat masa depan anak muridnya cerah..baik dari segi akademik mahupun sukan. Padahal aku bukanlah mencurahkan ilmu kepadanya bagi peperiksaan UPSR yang bakal menjelang esok. Aku hanyalah seorang jurulatih merangkap pengurus pasukan hoki sekolah. Mungkin ada sedikit sikap atau karisma yang membuatkan aku menjadi perhatiannya. Adakah aku menawan di matanya? Terima kasih cikgu ucapkan..mendapat penghargaan seperti itu, walhal aku hanyalah guru biasa sama seperti guru lain.
Cikgu tahu bahawasanya si anak murid ini pemalu orangnya...hanya warkah yang dititipkan untuk meluah rasa. Asal bertembung pasti cuba mengelak. Surat hanya dititipkan melalui orang tengah. Terasa sedikit kelakar. Gembira yer cikgu dah balas wasapp ibu kamu. InsyaAllah cikgu sentiasa mendoakan kamu agar berjaya dengan cemerlang...Ketahuilah bahawa kamu harus lebih berterima kasih kepada guru-guru yang mencurahkan ilmu bagi UPSR itu. Ape-ape pun murid-murid di sekolah ramai yang inginkan perhatian. To all UPSR candidate, best of luck from me as a teacher.

No comments:

Post a Comment